Producători
 

Informații utile

  • Pentru a merge inainte trebuie sa decidem directia inspre care sa ne intreptam. Pentru acesta trebuie sa intelegem unde ne aflam in acest moment.  Atasez cateva tabele si indicatori de statistica pentru a unde este locul nostru in acest moment.
  • Cu parere de rau trebuie sa spunem ca si la acesta statistica suntem pe ultimul loc.
  • 1 - suntem locul 17 ca numar de ascensoare; Daca tinem cont de suprafata Romaniei (locul 13) si numarul de locuitori (locul 7) locul nostru a trebui sa fie in primele 10 zece tari.
  • 2 - Suntem pe ultimul loc raportat la numarul de locuitori pe 1 ascensor ; 500 locuitori/1 ascensor.
    Daca raportam numarul de ascensoare doar la populatia urbana (56.4% din locuitori locuiesc in mediu urban) tot ar rezulta un numar de 283 locuitori per 1 ascensor. 
    In afara faptului ca numarul mic de ascensoare reprezinta foarte bine nivelul nostru economic, industrial si de urbanizare mai rezulta faptul ca avem cel mai mare grad de exploatare a ascensoarelor din Europa. Ascensoarele din Romania sunt cele mai folosite din Europa, ceea ce implica un grad de uzura mai mare si necesita mai multa mentenanta. Ex : Romania 2004 curse / ascensor /zi ; Germania 499 curse / ascensor / zi; Italia 269 curse / ascensor / zi ; Grecia 105 curse / ascensor / zi. 
    Poate aceasta este cauza pentru care in Romania media este de 1 muncitor la 9 ascensoare, lucru care genereaza o foarte slaba productivitate care corelata cu tarifele foarte mici pentru abonamente poate genera in viitorul apropiat un dezastru al acestui domeniu.
  • STIATI CĂ ?
    Numărul numărul de accidentari in cazul lucratorilor din domeniul ascensoarelor este de aproape 3 ORI mai mare decât cel al utilizatorilor de ascensoare?
  • Oare ce demonstreaza statistica de mai sus?
    Oare in alte domenii, de ex. mecanică auto, mor mai multi mecanici decat soferi, Raspunsul este clar NU. De ce ? 
    Pentru ca automobilele tin pasul cu tehnologia și nu vezi pe drumurile publice prea multe automobile vechi de 30-40 de ani. Peste 30 de ani vechime automobilele pot fi declarate - de epoca -. 
    In cazul ascensoarelor daca vine vorba de inlocuire sau de modernizare raspunsul este invariabil " nu domnule este bun, a tinut 40 de ani " dar in realitate sunt niste Dacii vechi, carpite care le suflii in jigler.
    Scuze am deviat de la subiectul principal. Oare de ce sunt mai multe accidentari ale lucratorilor la ascensoare decat ale utilzatorilor acestora?
    Raspunsul pare la indemana : Proiectele ascensoarelor romanesti sunt vechi de peste 40 de ani, perioada in care nu se punea accent prea mare pe protectia muncii. Vremea a trecut, tehnologiile au evoluat, normele de protectia muncii s-au schimbat si au tinut pasul cu evolutia acestor. La ascensoarele noastre totul a ramas incremenit din nepasarea autoritatilor a detinatorilor.
  • PRINCIPALELE CAUZE ALE ACCIDENTARII LUCRATORILOR - in ordinea importantei -:
    1. Pe primul loc este accesul inadecvat in camera masinii. La majoritatea camerelor de masini accesul se face pe o scara metalica care nu respecta nici o norma de securitate.
    2. Echipament de manipulare inadecvat - lipsa dotarilor specifice necesare la transportul materialelor
    3. Masuri insuficiente la protectia de soc electric. Lipsa diferentialelor electrice, insuficienta legare la impamantare, lipsa incaltamintei adecvate, scule cu izolatie electrica deficitara, lipsa manusi.
    4. Accesul in fundatura putului inadecvat. Lipsa unei scari de acces, care sa fie depozitata in fundatura pe unul din peretii laterali ai putului la care accesul sa fie facil. Scara trebuie asigurata si ca masura de protectie suplimentara, mutarea acesteia din locul de depozitare de pe peretele putului sa intrerupa circuitul electric de siguranta.
    5. Lipsa balustradei pe cabina ascensorului
    6. Lipsa unor aparatori de protectie pentru roata de tractiune a troliului si a limitatorului de viteza.
    7. Nu a sa va vina sa credeti! Pardosela alunecoasa in camera masinii - 4 % din accidente se produc din acesta cauza !
    8. Parti mecanice cu margini taioase ascutite neprotejate - 17%
    9. Alunecari , caderi 7%
    10. Unelte defecte 3%
  • PRINCIPALELE CAUZE DE ACCIDENTE PENTRU UTILIZATORII DE ASCENSOARE :
    1. principala cauza a accidentarilor este lipsa preciziei la oprirea in statie a ascensorului. Am vazut nenumarate ascensoare care opresc cu diferente de peste 10cm. La urcarea sau la coborarea din cabina aceasta diferenta de nivel neprevazuta poate cauza accidente majore persoanelor care nu sunt atente, batranilor si copiilor. Nu discutam acum si de accesul persoanelor cu disabilitati.
    2. blocarea cabinei ascensorului intre etaje . Aici un rol foarte important de protectie il are aparatoarea de cabina -fusta -
    3. lipsa dispozitivelor de protectie - pentru redeschidere - la usile de cabina actionate electric. La ascensoarele din spatiile publice este obligatorie bariera fotoelectrica pe toata inaltimea usii. La ascensoarele rezidentiale este obligatorie fotocelula cu cel putin o pereche de senzori. ( o mica paranteza - ma tot intreb de ce ascensoarele rezidentiale nu trebuie sa respecte aceleasi norme cu cele din cladiri publice ? Probabil raspunsul ar fii: daca un automobil ar avea 40 de propietari si 90 de utilizatori curenti, inseamna ca acesta este de uz personal?). La acest punct ar mai fii o discutie : usile moderne automate sunt prevazute sa opreasca inchiderea si sa initieze deschiderea daca intalnesc o obstructie mecanica. Acesta comanda este data in general electronic si este sesizata prin cresterea consumului de curent al electromotorului. Dar daca nici acesta nu lucreaza? Marea majoritate a producatorilor au renuntat - din motive de cost redus- la mecanismul care facea ca foile de usa sa cedeze dintr-o fixare special conceputa pentru acesta. 
    4. lipsa usilor de cabina sau suntarea acestora . Lipsa usilor de cabina este trecuta in acest top deoarece acesta a fost cercetat la nivel european unde exista multe homelifts.
    5. probleme de blocare ale usilor de palier. Probabil acesta ar fii fost mai sus in acest studiu daca s-ar fii facut la nivelul Romaniei. Modelul romanesc de broasca este un model invechit care pune mari batai de cap. Lipsa unei simple protectii de plastic de pe lamelele asctionate de gheara poate cauza o tragedie. Din acest motiv broastele moderne sunt prevazute cu un contact suplimentar.
    6. miscari necontrolate ale cabinei 4%. 4% nu reprezinta un procent prea mare fata de celelalte de mai sus, dar mai marii in domeniu au tinut neaparat sa introduca pentru ascensoarele noi amendamentul A3 care se refera la acesta problema.
    7. nefunctionarea limitatorului de viteza sau a impanarii 3%. Stiti si dumneavoastra ce importanta se da in cazul verificarilor pentru aceste componente dar ele insumeaza doar 3% din accidente!